איך ההנקה סללה לי את הדרך להיות אימא לא מושלמת

מאת: עינת טלמון

אימהות טריות. על חשיבות ההנקה לבריאות של התינוק וגם שלהן לא צריך להכביר מילים, גם על הבונדינג המפורסם הן יודעות. הן באות להתייעץ איתנו דווקא משום שהן יודעות את זה היטב ורוצות לוודא שההנקה עלתה על המסלול, לשאוב עידוד על הדרך שבה בחרו, וכמובן אם הן נתקלות בקשיים. אני אומרת להן שהן אימהות מדהימות אבל זה לא הכול, יש משהו נוסף, סוד קטן שאפשר להעביר הלאה: את אימא מדהימה עכשיו… כדי שתוכלי להיות אימא לא מושלמת אחר כך.

אז איך ההנקה מאפשרת לי להיות אימא לא מושלמת? היא מאפשרת לשחרר ולעגל פינות, לדעת שמותר להרפות ואפילו “לפשל” קצת בהמשך הדרך כי לפחות בהתחלה עשיתי את הנכון והטבעי ביותר. פיקדון שייזקף לזכותי, כך אני מקווה. כי המשך הדרך לא ממש מבטיח במקרה שלי: אני לא בשלנית דגולה, אני לא יודעת לאפות, בטח לא עוגות מפונפנות, אני לא משקיעה בתחפושות, מתחמקת ככל האפשר ממסיבות יום הולדת לחברים מהגן ומהכיתה, לא סובלת לשבת על הרצפה ולהרכיב פאזלים, לטייל בשבילים למיטיבי לכת בשבתות, לא מתנדבת להיות בוועד הגן. ו…כן, אני אוהבת את העבודה שלי וחוזרת לעבוד במשרה מלאה אחרי חופשות לידה בנות כמה חודשים. ככל הנראה לא הייתי מתקבלת לקבוצת הפייסבוק “אימהות משקיעות”.

אבל, אני אומרת לעצמי כשהספקות מתחילים לחלחל…שני דברים עשיתי: הנקה ושינה.

בהנקה רקחתי עבורן בדיוק מפליא את האוכל הטוב ביותר עם אלפי מרכיבים ותבלינים בלי צורך לבשל. במקום שבעלי ואבי בנותיי יחלוק איתי בהאכלה עם בקבוק נרקמה בינינו עסקה הרבה יותר הגיונית: אני מניקה והוא מבשל אוכל מזין לי, וכשהילדות גדלות הוא מבשל אוכל מזין גם להן (וגם אופה את העוגות המפונפנות…).

בשינה יחד איתן אני יכולה, גם היום כשבנותיי כבר מזמן אינן יונקות, לחבק ולפצות בלי שום צורך לשעשע, על השעות שבהן לא התראיתי איתן במשך היום. זמן איכות אמיתי ללא שום מאמץ.

והידיעה הזאת שגם אם יש “זיופים” -היעדרות מהבית לשעות ארוכות, אוכל תעשייתי בעיתות מצוקה, קצת יותר מדי שעות מסך, הרמת קול, בית שאי אפשר לאכול בו מהרצפה בלשון המעטה ועוד כהנה וכהנה-  במקום לשקוע ברגשות אשמה אני יכולה להזכיר לעצמי שלפחות פעם, בהתחלה, עשיתי  משהו אחד או שניים כמו שצריך. הידיעה הזאת מנחמת, מעצימה, מספקת, נותנת אוויר לנשימה. מה שיהיה יהיה, את מה שהיה לא יוכלו לקחת ממני ומבנותיי.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
נועה
7 years ago

בדיוק כך אני מרגישה!!!! תודה שאני לא לבד 🙂