הקמת מרפאת ההנקה בפרדס חנה

סיפור הקמת מרפאת ההנקה בפרדס חנה מתחיל בשנת 2006. בשנה זו הכרתי את ד”ר זהר שלו, רופאת ילדים מפרדס חנה שפתחה ביחד עם הדס זומרפלד, פיזיותרפיסטית, מרפאת מעקב פרטית לתינוקות  בקיבוץ גן שמואל. ד”ר שלו הזמינה אותי להיות יועצת ההנקה של המרפאה. כל אם שהגיעה למרפאה היתה זכאית לייעוץ ולליווי במשך כל תקופת ההנקה שלה, נוסף על מעקב של רופאת הילדים והפיזיותרפיסטית, שטיפלה בתינוקות בשיטת הקרניוסקראל. מקום שבו אנשי מקצוע שונים פועלים תחת אותה קורת גג ומתייחסים להיבטים שונים של התפתחות התינוק  היה חידוש מרענן. זכיתי לעבוד עם ד”ר זהר והדס במשך למעלה משנה, ולאחר זמן מה נסגרה המרפאה.

במהלך השנים נשארנו בקשר מקצועי ולפני כשנה פנתה אלי שוב ד”ר זהר בבקשה לפתוח מרפאת הנקה בתוך מרפאה עצמאית של קופת חולים מכבי שהיא מייסדת עם שלוש רופאות נוספות: ד”ר גבי קידר רופאת ילדים, ד”ר מאיה קושפן וד”ר לימור אברהם, רופאות משפחה. שמחתי מאוד על ההזדמנות לשוב ולעבוד צמוד עם צוות שכולל מלבד הרופאות גם אנשי מקצוע שונים מתחום הפיזיותרפיה, אורתופדיה, פסיכולוגיה, רפואה סינית ועוד. הכול תחת קורת גג אחת.

מרפאת ההנקה בפרדס חנה
מרפאת ההנקה בפרדס חנה

לתפיסתי, מרפאת ההנקה צריכה להיות פתוחה מספר ימים בשבוע כדי לתת מענה לאמהות שזקוקות לזמינות גבוהה ומעקב רציף. לשם כך  פניתי לשיר ליבנה, יועצת הנקה שעובדת איתי כבר כמה שנים. את שיר הכרתי לפני כשש שנים כאשר ילדה את ביתה הבכורה ונזקקה לייעוץ הנקה. לימים למדה אצלי שיר ייעוץ הנקה והצטרפה לצוות של מרפאה שהקמתי לפני כמה שנים במושב שלי עם שותפות נוספות. מאז שיר ואני צמודות בעבודה המקצועית שלנו מלבד שתי הפסקות עם לידת שניים מילדיה.

בשנים האחרונות, קופות החולים משתתפות בתשלום על ייעוץ ההנקה או מסבסדות אותו . ההשתתפות משתנה מקופה לקופה וגם בתוך אותה קופה יש הבדלים  בין מסלולי הביטוח השונים.. מזה שנים, שיר ואני כלולות בהסדר של קופת חולים כללית. קופת חולים לאומית משתתפת אף היא בתשלום על ייעוץ הנקה. לעומת זאת קופת חולים מכבי נמצאת בהסדר רק עם יועצות הנקה שהן גם אחיות, ואיננה מסבסדת ייעוץ של יועצת הנקה מוסמכת IBCLC שאיננה אחות. משום כך חששנו להקים מרפאת הנקה בתוך מרפאה עצמאית של רופאות של קופת חולים מכבי.  ד”ר שלו ומחוז שרון של קופת חולים מכבי הרימו את הכפפה ולאחר כמה חודשים של עבודה מאומצת, נפתחה מרפאת הנקה של מכבי בפרדס חנה. במרפאה מקבלות מטופלות מכבי ייעוצי הנקה ללא תשלום ואנחנו עובדות בשיתוף פעולה מלא עם כל צוות המרפאה.

אורנה יפה ושיר לבנה, יועצות הנקה המוסמכות IBCLC ומדריכות הנקה במסלול הסמכה נמצאות במרפאה שלושה בקרים בשבוע.

נוסף על מבוטחות מכבי, מרפאת ההנקה משרתת את מבוטחות הקופות האחרות.

 

 

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments